Hoe jij bijdraagt
Binnen het team communicatieadviseurs en adviseurs strategie doe je onderzoek naar de regionale socialmediakanalen van Rijkswaterstaat Zuid-Nederland op X, Bluesky en Facebook. Daarbij richt je je op een aantal vragen:
- Welke doelgroepen bereiken we nu goed met onze content en kanalen, en welke doelgroepen bereiken we minder goed? Hoe optimaliseren we dat?
- Welke kanalen kunnen we nog meer inzetten vanuit de regio om een breder publiek te bereiken en hoe profileren we ons op die kanalen? Denk daarbij bijvoorbeeld aan LinkedIn. We sluiten aan en denken mee op de Rijkswaterstaat brede socialmedia-strategie.
- Hoe vullen de regionale socialmediakanalen de landelijke kanalen het beste aan, zodat het voor de gebruiker een logisch geheel is? En wanneer is iets landelijk interessant, en wanneer regionaal?
Eens in de 6 weken maken we een light-talkshow, waarin collega’s aan het woord komen om over hun werk te vertellen. Jij doet onderzoek naar de effectiviteit en impact van dit programma en geeft aanbevelingen over hoe we dit nog verder kunnen brengen.
Beide opdrachten geven je een unieke kans om samen te werken met collega’s communicatie en strategie in een hecht team, dicht op de omgeving. Voor je onderzoeken maak je analyses en doe je interviews met verschillende collega’s. Je draait volwaardig mee in het team, haakt aan bij onze overleggen en er is ook zeker ruimte om zelf content te maken voor onze kanalen.