Stage lopen bij het Rijksvastgoedbedrijf: Leer over onze klantcommunicatie en hoe we dit organiseren!
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) is opnieuw op zoek naar twee stagiairs klantcommunicatie. Neem jij het stokje over van je voorgangers en help jij mee onze klantcommunicatie verder te versterken? We bieden je een toffe plek binnen het team klantcommunicatie, bij de sectie relatiemanagement. Hier krijg je alle ruimte om jouw kennis in de praktijk toe te passen. Je verdiept je in doelgroepen, denkt mee over communicatieboodschappen, schrijft aansprekende teksten en schuift aan bij klantgesprekken. Geen dag is hetzelfde!
“Het is een unieke kans om te leren binnen zo’n snel groeiende en complexe organisatie als het RVB, en een super vette ervaring om mee te nemen in je toekomstige carrière” vertellen Lieke en Louise, stagiaires klantcommunicatie.
Wat ga je doen? Als stagiair klantcommunicatie lever jij actief je bijdrage aan alle vormen van communicatie met de gebruikers van het rijkvastgoed zoals Defensie, Rijkskantoren maar bijvoorbeeld ook de Douane. Je hebt bij ons de vrijheid om zelf te bepalen hoe je je werk organiseert. Geen kant-en-klare taken, maar alle ruimte om je eigen route uit te stippelen. Een belangrijk project in 2026 is de implementatie van onze nieuwe visie op dienstverlening. Daar kunnen we alle hulp bij gebruiken. Hoe zorgen we ervoor dat deze visie bij alle 3000 medewerkers van het RVB terecht komt, dat zij ‘m begrijpen en dat iedereen volgens de nieuwe visie gaat werken?
Enkele ideeën waar jij ook mee aan de slag kunt:
- Ontwikkelen van communicatiemiddelen: je ontwikkelt een advies voor communicatiemiddelen, een presentatie of communicatieformats voor de sectie;
- Brengen van nieuwe inzichten: je brengt het RVB op de hoogte van nieuwe technieken, zoals sociale media, AI en gaming platforms;
- Bijdragen aan klantcommunicatie: je creëert inzicht in de belangrijke interactiemomenten met klanten of onderzoekt het nut van een RVB-relatiedag. Je buigt je over een heldere communicatieboodschap of adviseert over het verbeteren van het protocol externe klantcommunicatie;
- Meewerken aan klanttevredenheidsonderzoeken: je draagt bij aan de uitvoering van productmetingen en klanttevredenheidsonderzoeken;
- Ondersteunen bij communicatiestrategieën: je helpt met het maken van een overzicht van speerpunten en contactpersonen voor klantoverstijgende onderwerpen;
- Werken aan jouw eigen opdracht of onderzoek: Als stagiair krijg je tijd om te werken aan een opdracht/onderzoek vanuit jouw eigen onderwijsinstelling. Wij denken met jou mee hoe je deze opdracht het beste vorm kan geven in combinatie met al je andere werkzaamheden;
- …. Een communicatiethema of onderwerp waar jij heel erg graag mee aan de slag wil.
Wat is het leuke van deze stage?
We bieden een afwisselende en leerzame stage in een professionele, maar informele werkomgeving. Wij zoeken twee stagiairs, jij en je mede stagiair trekken samen op en bouwen verder aan communicatiemiddelen en -projecten die o.a. door eerdere stagiairs zijn opgezet. Samen dragen jullie bij aan het verbeteren van de klantcommunicatie van het Rijksvastgoedbedrijf.
“Onze inbreng wordt écht serieus genomen”, zegt Lieke. “In de klantnieuwsbrief werd meteen onze tekst meegenomen”, vult Louise aan.
Je mag meedenken over interessante communicatievraagstukken en krijgt de kans om je professioneel te ontwikkelen. Hoe organiseer je bijvoorbeeld handig je werk? Hoe haal je de essentie uit een grote hoeveelheid informatie? Of hoe ga je om met tegengestelde belangen?
Ben jij klaar om deze uitdagingen te tackelen en echte impact te maken binnen ons team? Solliciteer dan snel! Heb je na het lezen van de vacature nog vragen over de stage? Stuur dan gerust een mailtje naar Hinke Sommeling of onze Campus Recruiter Klaartje Veen.