Interne (concern)communicatie speelt een sleutelrol in het realiseren van de ambitie en in de positionering van RVO. Het huidige interne communicatielandschap sluit onvoldoende aan op de ambitie en de koers die we als RVO willen varen of bij de behoefte en wensen van de medewerkers. Om een strategisch gedragen kanaalstrategie te ontwikkelen is onderzoek nodig waarin de ervaringen, behoeften en randvoorwaarden van alle doelgroepen systematisch in kaart worden gebracht. Tijdens deze stage onderzoek je de mogelijkheden voor het optimaliseren van ons interne communicatielandschap en formuleer je visie voor het herstructureren van de interne communicatiekanalen en -middelen.
Door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoeksmethoden (interviews afnemen, klantbordgroepen/focusgroepen spreken, enquetes) beantwoord jij de volgende onderzoeksvraag: hoe ervaren medewerkers de huidige interne communicatie, welke wensen en behoeften zij hebben, en welke geïntegreerde kanaalstrategie het meest passend is?
Andere werkzaamheden zijn:
- Data analyseren
- Het formuleren van conclusies en aanbevelingen op basis van de data;
- Rapporteren en presenteren van resultaten;
- Bijdragen aan interne communicatieboodschappen m.b.t. het onderzoek (het schrijven van content, maken van onderzoeks- / campagnemateriaal, etc.);
- Ondersteuning overige communicatie werkzaamheden: afgestemd op de (gewenste) expertise van de stagiair (rekening houdend met de stageopdracht en beschikbare uren van de stagiair).